🚛 VERHUISKORTING | 50% KORTING OP ALLES • TOTALE LEEGVERKOOP • GELDIG T/M 12 december

Retourbeleid

Banner Image

Binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen kun je een retourzending aanvragen voor terugbetaling (exclusief de retourverzendkosten).

We willen dat je blij bent met je bestelling, maar mocht het item toch niet helemaal bij je passen, dan kun je het natuurlijk retourneren.

Om je retour te verwerken vragen we het volgende:

  • De items zijn ongedragen, ongewassen en alle tags zitten er nog aan.
  • Het artikel mag geen gebruikssporen of vlekken bevatten.

Sieraden en mondkapjes kunnen uit hygiënisch oogpunt alleen worden geretourneerd als de verpakking niet is geopend.

Bikini’s en badkleding nemen we alleen retour wanneer de hygiënestrip nog op zijn plaats zit.


💡 Let op: voldoet je retour niet aan onze retourvoorwaarden, dan kunnen we deze helaas niet verwerken.
Onze retourafdeling controleert elk item zorgvuldig. Als een artikel niet aan de voorwaarden voldoet, kunnen we het niet terugbetalen of omruilen.

Bestellingen kunnen binnen 24 uur na betaling kosteloos worden geannuleerd. Na verzending is annulering niet meer mogelijk. Bij annulering na verzending worden verzendkosten en/of herbevoorradingskosten in rekening gebracht. Retourzendingen worden verwerkt via ons internationale retourcentrum. Het retouradres bevindt zich buiten de EU.

Zodra een bestelling is verzonden met een versnelde verzendoptie, worden de verzendkosten niet gerestitueerd. De klant is ook verantwoordelijk voor de retourverzendkosten.

Retourzendingen en ruilingen zijn altijd op kosten van de klant. Bevestig binnen 7 dagen na ontvangst van het pakket dat het product in goede orde is ontvangen.

  • Geretourneerde armaturen mogen niet zijn gemonteerd of aangepast.
  • De retourzending moet binnen 7 dagen na goedkeuring van ons retourteam zijn verzonden.
  • Retourartikelen moeten goed verpakt en beschermd worden verzonden in de originele verpakking.
  • Kleur- en maatverschillen kunnen voorkomen door handwerk of scherminstellingen en vormen geen reden voor kosteloze retour.
  • Voor een correcte verwerking is het belangrijk dat je een verzendbewijs kunt overleggen. De consument is verantwoordelijk voor het kunnen aantonen van de retourzending. Een traceerbare verzendmethode (bijv. track & trace) is hiervoor de meest handige optie.


Bestelling wijzigen
Je kunt je bestelgegevens (zoals kleur, afmeting of adres) binnen 24 uur aanpassen. Na verzending is wijziging niet meer mogelijk.


Annulering van bestelling
Je kunt je bestelling binnen 24 uur kosteloos annuleren. Na deze termijn, of als de bestelling al is verzonden, worden 30–50% annuleringskosten berekend voor opslag en voorbereiding. De verzendkosten zijn voor eigen rekening en worden verrekend met de terugbetaling.


Retourneren
Wil je een artikel retourneren? Dan heb je 30 dagen na ontvangst van de bestelling de tijd om het retourproces te starten. De verzendkosten voor retour zijn voor jouw rekening en worden verrekend met het terug te betalen bedrag.

  • Het artikel moet ongebruikt zijn, in de originele verpakking en compleet.
  • Je hebt 7 dagen vanaf goedkeuring van je retouraanvraag om het artikel terug te sturen.
  • Artikelen die beschadigd, vervuild of gebruikt zijn, komen niet in aanmerking voor retour.


Uitzonderingen op het herroepingsrecht:

  • Op maat gemaakte producten.
  • Alle accessoires.


Hoe start je een retourzending?

  1. Mail je retouraanvraag met reden en productinformatie naar info@by-esmee.nl.
  2. Je ontvangt zo snel mogelijk een reactie met retourinstructies.
  3. Na goedkeuring heb je 7 dagen om het artikel te verzenden.
  4. Mail het trackingnummer, de trackinglink en foto’s van het verpakte artikel.
  5. Na ontvangst van het artikel beoordelen wij of de retour voldoet aan het beleid.
  6. Indien goedgekeurd, wordt het bedrag teruggestort. Bij afkeuring behouden wij ons het recht voor om geen terugbetaling te doen.


Terugbetaling
Zodra wij het retourartikel in goede staat ontvangen, betalen we het bedrag terug via je oorspronkelijke betaalmethode binnen 1-2 werkdagen.

Betaalde verzendkosten worden niet terugbetaald. Bij retour van bestellingen met spoedverzending (zoals “EU Stock” of “Hong Kong EMS”) worden deze verzendkosten niet gerestitueerd.


Garantie
Op al onze producten geldt de wettelijke garantie: een artikel moet doen wat je er als klant redelijkerwijs van mag verwachten.
Is er iets mis met je bestelling? Laat het ons weten, we zoeken altijd samen naar een passende oplossing.
Schade door verkeerd gebruik, ongelukken of normale slijtage valt niet onder de garantie.


Klantenservice
Heb je vragen of hulp nodig? Mail ons via info@by-esmee.nl. We reageren zo snel mogelijk!